 |
Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
|
Jag har haft EXAKT samma problem med 2 tidigare routrar från LevelOne.
Min första tanke var att kontakten någonstans stördes eller var allmänt dålig. Gick igenom varenda kabel i hela huset och med en del mätningar kom jag fram till att det var routern som felade då modemet fungerade klockrent.
Efter en del mjukvaruuppdateringar och x antal timmar i tillverkarens support gav jag upp och krävde en ny router (samma märke, dock ej samma modell då denne var utgången). Fungerade fint i någon vecka (månad kanske) men sen samma problem.
Efter ett antal utskällningar hos tillverkaren (hade en dålig dag, jag vet) beslutade jag mig för att helt enkelt köpa en ny router. Denna gång en HP-router. Inga problem än så länge.
Jag vet inte vad jag vill komma fram till, men förmodar att det är routern som spökar. Kräv en ny. Garantitiden ska man utnyttja! :)
|