Citat:
Originally posted by Loopia@Mar 24 2005, 16:13
Deras syn på saken är dock "det är inte tillräckligt många som märker det" och de har inte gett oss några som helst tecken på att de kommer vidta åtgärder för att förbättra tillgängligheten i sina tjänsten.
|
Jag tycker man kan se det som en trovärdighetsfråga hur vi svenskar sköter om och prioriterar en kommers på internet. Grejar vi inte att hålla upp steg 1 (domänförsäljning) så kan man ju undra hur vi ser ut i utländska investerares ögon.
Sedan om man tittar på de 371 ombuden som finns listade på nic.se så är det ju inte bara svenska företag, så att det hände under lågtrafik i sverige är ju ingen ursäkt. "It's Five O' Clock Somewhere". Om det nu finns Japanska ombud så försvann en hel arbetsdag.
Grejar vi inte att hålla uppe vår domänhantering i Sverige är vi illa ute, har vi inte den kompetensen? Det kan omöjligt se bra ut i världsmarknades ögon.
Det är ju skandal om det stämmer vid fler mätningar, skall ju mycket till för att komma ner på de nivåerna. Skall man som ombud bara leva med att nic är nere 11 dagar om året?
Thomas