Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-23, 21:50 #5
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Det stod om det häromdan i nån av dagstidningarna, minns inte exakt men det var typ att OM något skulle hända (typ vattenläcka, brand etc) så kan det bli så att försäkringsbolaget vägrar betala ut pengar då det är annan verksamhet än tillåtet i utrymmet, samt att du kan bli skyldig fastighetsägaren pengar och bli av med kontraktet osv... Med andra ord inte att rekommendera.

Däremot för många år sedan hyrde jag ett kontorsrum, och på den verksamhet jag hade då så var det dygnet runt jour. Kontoret var mitt i city, och det ingick en p-plats. Ofta satt man på kontoret. Jag köpte en bred skön soffa på loppis, för typ 200 spänn. Hade en flyttlåda med lakan, kudde och täcke. Det var endast jag som hade kontorsrum och var där på nätterna. De övriga 3 som jag delade lokal med var endast där på dagtid vardagar. Men det blev lite gnäll till slut, när han som stod för hela kontraktet upptäckte att det låg sängkläder i soffan en morgon när han kom dit. Jag hade fått rycka på ett jourlarm och inte plockat undan, och han kom in tidigare än normalt.

Så det blev lite dålig stämning av det hela, men jag försökte förklara att ibland var det ingen idé att åka hem, varpå man likaväl kunde vila i soffan. Om man ändå skall vila så kan man ju ta ett täcke.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat