Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-22, 08:49 #19
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by Haghjoo@Mar 22 2005, 05:55
Så de erbjuder domäner som inte ens är registrerade för en bra peng?
Varför inte? Det är ju bra bussniess.
Jag tror du missar poängen. Att erbjuda domänen för en bra peng är en sak. Men att ljuga för kunden och säga att någon annan är på väg och ska beställa domänen men nu får man första tjing och måste bestämma sig direkt, det är en annan sak. Det är att lura för kunden till ett snabbt beslut. Jag är övertygad om att du vet vad affärsetik är och att du inte ljuger och lurar dina kunder, eller....

Det finns ett annat företag som ringer omkring och erbjuder sina kunder gratis hemsida om dom får använda dom som en "referens". Kostar sen runt 600:-/månaden. Jag tycker det är helt ok att erbjuda ett paket på detta sätt. Vilken prislapp man sätter ska man som företag bestämma själva men att säga att det är för att få referenser och ovan på detta registera domäner på sig själva plus lite andra tvetydliga saker, tycker jag, är lite "Bluff & Båg AB" över.

Som företagare är det upp till mig att sätta priset på min produkt dock anser jag att det är förkastligt att ljuga och lura kunder för att sälja mer.

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat