Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-20, 20:30 #4
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Projektett@Mar 19 2005, 11:23
Wow. Riktigt snyggt. Du har ju ett kanonsystem som täcker in det mesta.
[...]
Antelet artiklar är ett statiskt tjugotal så att det blir inga problem att komma ihåg vilka artikelkoder som används. Person och projektkoder blir 4-bokstavskombinationer så att det är lätt att komma ihåg. Vidare så är det så att registrering kommer att kunna göras ifrån valfria datorer med medioker uppkoppling och prestanda. Många gånger med modemuppkoppling. Om de först måste köpa nya datorer så kommer det att bli svårare att sälja på dem systemet. Exporten föresten bör vara txt med tabb eller excel.
[...]
Har du så att man kan kika på Ert system förutom som bilder. Någon testuppsättning?
[...]
tackar, ja vi försöker ha ett attraktivt GUI.

Jag ifrågasätter dock användandet av finurliga koder då klartext har en obefintlig inlärningströskel vilket är överlägset även de enklaste koderna. Är gränssnittet enkelt nog finns det ingen anledning att minnas koder eftersom du ändå rapporterar in "klartexten" lika fort.

Ang. export exporterar vi rapporter till excelformat.

ja det finns en demo tillgänglig, dock vill vi ju veta vilka som har tillgång och inte. Den kan du kika på själv och vi brukar oftast köra en demo över telefon för att kunna visa på ett par finurliga funktioner som gör livet ännu enklare, men som man kanske missar av ren datorovana (dvs inte tillräckligt nyfiken för att klicka på allt möjligt).

Ang. pris så har vi en prismodell som bygger på månadskostnad per användare och vi kan hosta allt så du behöver inte "lida" för att det är SQL server.

GUIet är också nästan helöt befriat från javascript och annat hemskt klient-skit samt optimerad för så få laddningar per sida som möjligt så det ska inte vara något problem att köra på en gammal dator över modem.

För att du skall komma åt demo etc är det lämpligast att du maila mig så sätter jag dig i kontakt med vår säljare så får vi se vad det leder till.
Maila mig på [email protected]
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat