Medlem
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
Jag skaffade mig BBB i slutet på förra året efter att ha suttit privat med Chello under 4 1/2 år och varit mycket nöjd men ville ha lite högre hasighet än den jag hade.
Jag beställde VDSL 12 / 9 Mbit från BBB, Jag kopplar in och allt rullar på fint men efter nån vecka går det mycket långsamt och jag gör som alla andra (Ringer och klagar).
Detta medför mängder med diskutioner från deras sida att dem ska felsöka och så ska jag testa olika saker från min sida.
Gör allt dem begär och lite till för den delen.
Därefter så går det bra igen för att inom dagar gå mycket långsamt igen vilket medför att jag ringer igen och då skickar dem företaget "Närverksakuten" hem till mig där teleledningar kollas och skalas om etc.
Killen från akuten ringer till BBB och snackar med dem för att under samtalet få veta att BBB strypt hastigheten till 4/4 Mbit.
Det accepterar jag inte utan meddelar att dem får försöka åtgärda detta då det är en tredjedel av hem trafiken vi snackar om.
Hastigheten ökas och jag ligger i 6/6 men då börjar jag föra log på nerkopplingar då dessa sker i ruskig hastighet och alltför ofta.
Dagar efter att killen var över så funkar inget och dem säger åter igen att dem ska titta på det och felsöka.
10 dagar och ca 22 samtal därefter så får jag prata med en underbar kvinna vid namn "EVA" på BBB´s kundtjänst och hon säger kort "Inte undra på att du inte har nät när en port är stängd"
Suck nätet är igång men funkar knappt alls utan jag kopplas ner 3 ggr / minuten ggr 60 min ggr 24 timmar.
Alltså inget nät alls.
enligt loggen hade jag haft från start till slut 203,040 nerkopplingar "Nytt rekord tror jag"
Ringer ber att få komma till deras reklamationsavdelning och skriver ett brev och förklarar läget för dessa samt kräver tillbaka startavgiften på 1000 kr + feb faktura på 419 kr.
4 dagar senare så kommer det en utbet från bankgirot på 1419 kr och jag häver avtalet med omdelbar verkan och byter tillbaka till Chello och deras bästa paket på 9 mbit.
Funkar numera strålande och har inga som helst problem.
PS: Fick ta till en del hot som ex reklamationsnämnden samt en del annat men det tog 3 mån att få detta avklarat med dem.
|