Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-05, 13:54 #9
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
OK.. ris och ros

den första (vildans):

varför... varför.. ska man ha en enormt stor bild som startsida? Skicka in besökarna till första sidan istället (dvs där man presenterar nyheter mm)

Sen vet jag inte om jag är ensam om att tycka detta men ska man ha sin meny i en frame så ska den inte scrollas.. det blir rörigt..

den andra (funnyfarm):
Well.. det borde vara strikt olagligt att ha så många saker som rör sig - det var en gång nån som sa till mig (tror det var min webdesign lärare på gymnasiet) "man ska ha något som rör sig - det drar blickarna till sig - men har man flera blir det bara rörigt - VÄLDIGT rörigt"
Man vet inte riktigt vart man ska titta.. och sen när jag klickar på startsidan så kommer jag till alla animerade så gossedjur igen - jag trodde jag skulle komma till en "hej och välkommen till FunnyFarm - fannyfarm är en..." sida..

Och menyn.. scroll..

Sen vad gäller foton på sidan så är ramar jättesnyggt... på väggen - på webben föredrar dom flesta att man inte har med ramar då dom egentligen bara gör bilden större (i bytes) och alltså segare att ladda ner
Sen bör man ha små bilder (thumbnails) som man sen länkar till dom större - det gör sidan snabbare, mer överskådlig etc

Lycka till med fortsättningen
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat