Nykomling
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Nykomling
Reg.datum: Mar 2005
|
Wow. Riktigt snyggt. Du har ju ett kanonsystem som täcker in det mesta.
Det finns några små anledningar till min högst oproffessionella spec.
Företaget jag har i åtanke för detta har ca 6-7 lagledare som skulle registrera "projektrader" för ett antal personer var varje dag. Det är anledningen till att jag tänkte mig en så simpel registrering som möjligt. Nästintill banal. Då tänker jag framförallt på att det skall gå fort att registrera. Antelet artiklar är ett statiskt tjugotal så att det blir inga problem att komma ihåg vilka artikelkoder som används. Person och projektkoder blir 4-bokstavskombinationer så att det är lätt att komma ihåg. Vidare så är det så att registrering kommer att kunna göras ifrån valfria datorer med medioker uppkoppling och prestanda. Många gånger med modemuppkoppling. Om de först måste köpa nya datorer så kommer det att bli svårare att sälja på dem systemet. Exporten föresten bör vara txt med tabb eller excel.
Asp eller PHP är inte alls avgörande. Det enda jag skulle önska är att det kör med mysql eftersom det ingår i paketet på B-one där många av mina kunder har sites för 12 kr månaden.
Ditt gränssnitt är verkligen jättesnyggt.
Själv bygger jag filemakersystem. Filemaker fungerar aldelles utmärkt på webben men det kräver dock att köras på en dedicerad server med eget operativ mm så det blir i längden dyrare för kunden. Därför söker jag ett system med focus på att skriva in och ladda ner "projektrader"
Har du så att man kan kika på Ert system förutom som bilder. Någon testuppsättning?
Hälsningar
Per Bäckman
|