Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-18, 10:04 #4
vidirs avatar
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
vidirs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by jimmie@Mar 17 2005, 11:07
Alla bolag har växtvärk och med tanke på antalet nöjda bbb-kunder så är du mer ett undantag än regel. Det är tråkigt att de inte fick ordning på din uppkoppling.
Efter 5 - 6 samtal ger man bara upp.
Problemet när företag växer snabbt är att få tag på kompetent personal. Tycker du skulle ha sagt något i stil med Jag har lång erfarenhet av datorer och jag vet att felet beror på er installation. Jag vill att ni skickar hit en felsökare. Då hade du fått en felsökare som hade tagit tag i det. Om personen på supporten hade sagt nej skulle du ha sagt Får jag prata med din chef/överordnad.
Givetvis ska man inte som kund behöva göra detta men tyvärr blir det så med inkompetent personal.
Växtvärk är det iaf. inte! Personalen tränas till att psykiskt ta över situationen. Jag har varit mycket klar i tal med supporten om vilka kunskaper jag har av IT samt att jag ville inte snacka med en överordnad, men det fick jag inte eftersom dom ville att jag skulle skicka in udp, tcp test resultat innan dom överhuvudtaget ville gå vidare även om min internet koppling varit nere i 3 dagar.

Jag förklarade för dom att jag jobbade inte på Bredbandsbolaget, de få skicka någon anställd för att testa deras egna nätverk osv..
Då la dom på...

Bredbandsbolaget är Skit, dom skiter i sina kunder, så enkelt är det.
vidir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat