Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-17, 19:16 #10
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Programmer, jag förstår inte riktigt din poäng.

Sveriges ekonomi bygger på att den privata sektorn ska dra in pengar så man kan försörja den offentliga sektorn. Så har det nästan alltid varit.

Privata sektorn består av egna företagare, det består utav en stor del av alla medlemmar på WN. När en webmaster här drar in 1000 kronor och skattar på sin inkomst så åker en stor del av denna inkomst för staten direkt till offentliga sektorn.

Barnbidrag får alla familjer, din jämförelse med de andra bidragen är helt orelevant.
Flerbarnstillägg införde man om jag inte har helt fel för att man ville uppmuntra svenskar att skaffa fler barn. Många delar i Sverige föds det förfå barn. Varför det var så berodde på att svenskarna sa att det inte fanns ekonomi för det. Därför kom flerbarnstillägget.

LO gick ut i veckan och sa att Socialdemokraternas siffror på arbetslösheten är inget annat än en lögn. Arbetslösheten ligger omkring ca 25% enligt LO. Man menar att Socialdemokraterna gömmer många arbetslösa i form utav utbildningar och dylikt.

När du, jag och alla andra här som är 18 år röstar 2006 så väljer vi de politiker vi anförtror oss mest till. Många av oss delar samma åsikter. Vi tycker att politikerna ska göra vad som är bäst för Sverige. Hur man sen definierar vad som är bäst för Sverige är en annan femma.

Men det finns några grundläggande saker som att det ska finnas jobb (då försvinner de som ansöker a-kassa, dock kommer det alltid finnas arbetslösa men den är förhög nu).

Jag liksom många andra svenskar anser inte att Socialdemokraterna har klarat det man lovat. Arbetslösheten är på tok förstor. Staten lånar 90 miljarder kronor för att klara budgeten 2005 & 2006. 90 miljarder, det är inte ens vad de svenska bankerna gjorde i vinst. Det är stora summor pengar.

Så när en politiker som dessutom är minister går ut och säger att han hoppas på att musikbranschen kommer göra det möjligt att ladda ner musik från nätet för en billigare peng. Då finns det en stor bransch inom den privata sektorn som kommer få ta stryk för detta. Varje butik som säljer CD skivor kommer garanterat förlora stora summor pengar, många kommer gå i konkurs, många kommer behöva skära ner på personalen.

Om jag själv hade haft en cdbutik, hade jag inte funnit det acceptabelt att jag som betalar ministern´s lön ska få ett sådant citat i ansiktet på mig.
Man ska komma ihåg vem det är som betalar ens mat på bordet, taket över huvudet m.m. Det verkar vår kära minister har glömt.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat