Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-17, 08:57 #4
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: May 2003
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by blixtsystems@Mar 17 2005, 08:05
Med tanke på att det verkar vara en otroligt övertygande majoritet som inte tycker att det skall vara olagligt att ladda ner och dela musik så är det väl bara bra om Bodstöm tar ställning för folket som har skall vara en representant för.
Jag är övertygad om att en majoritet av svenska folket vill ha en lag som gör det möjligt för upphovsrättsmän att ta betalt för sina verk, även på Internet. Att det skulle vara lagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material ifrån Internet är ju inte särskilt rimligt?

Visst förstår jag att folk gör det, men då får man väl acceptera risken det innebär. Att legalisera verksamheten blir ju som ett slags godkännande. Fram tills idag så är det väl ingen som tyckt att det dom gjort är helt schysst mot alla parter? Det har ju alltid varit diskutabelt, lagen har bara inte hängt med.

Man kan inte dra slutsatser ifrån luddiga polls på Internet (har nog inte ens sett någon seriös sådan?). Finns det några undersökningar i detta från ett seriöst statistiskt institut som har använt sig av ett riktigt urval?

Utan upphovsrätten så är det väl bara för mig att öppna en egen webbshop då och börja ta betalt för andras grejer. Gärna för mig
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat