Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-16, 19:02 #32
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
hedberg:
för dig är det tydligen ingen skillnad på att faktiskt förlora pengar eller att MÖJLIGTVIS inte få in några extra inkomster.
Det blir nog hpplöst att diskutera på en vettig nivå om det är den nivån på argumenten, och det är därför folk blir så förbannade på APB och IFPI och deras anhängare.
Antingen är de dumma i huvet eller så vill de helt enkelt inte ha en seriös diskussion.
Som någon forum slogan säger "never argue with an idiot, hell bring you down to his level and beat you with experience."
Det är lätt att sbotera vettiga diskutioner med totalt befängda och korkade argument, och det är det media industrien och deras angängare försöker göra.

Stjäl jag om jag gillar en Briney låt och lyssnar på Energy hela tiden för att den spelas en gång i timmen?

Stjäl jag om jag tycker en gatumusikant är duktig men inte ger honom pengar?

"Intellektuell egendom" är ett dåligt sätt at klassificera ägande rätten till ideer och konst på.
Det är helt skilt i väsen från en "flaska coka cola" och det kan de flesta människor förstå.
Det är därför inte många tycker att det är ok att stjäla i en buti, men att det är ok att ladda ner musik, film och spel.
Men vissa kommer aldrig att begripa skillnaden har man sett prov på i de diskutioner som förs nu.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat