Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-16, 08:12 #20
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Att gå in och stjäla i mataffären är ABSOLUT inte samma sak.

Jag kan inte alls tänka mig att betala 169:- för en cd. Jag har inte köpt en CD på flera år och kommer inte göra det heller. Dels är den för dyr, men det är inte det som är den stora haken. Saken är den att själva mediet är klumpigt. Det tar för lång tid att leta upp skivan jag vill lyssna på, lägga den i stereon och slå på den. Jag vill ha musiken DIREKT jag kommer på att jag vill lyssna på den. Jag vill inte ha en hel skiva bara för att jag gillar en låt.
Jag tror att musikbranchen måste tänka om. Jag skulle med lätthet betala t.ex 49:- i månaden för fri tillgång till ett STORT musikarkiv, snabba servrar och bra kvallitet. Då skulle jag t.ex. kunna tanka hem just dom låtar jag vill höra. Det är dags att ha flatrate på musik. Det kan ju finnas flera olika abbonemangsformer, men JAG skulle spendera ungefär 588:- mer per år på musik om jag fick köpa fri tillgång till all musik för 49:- / månad.

Det FINNS fler sätt att tjäna pengar på musiken än att sälja just den fysiska skivan. Det är ett utdöende sätt att förvara musiken.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat