Intressant debatt, tycka vad man vill.
Jens må vara en dålig debattör, men var ändå den med tydligast budskap; piratkopiering går inte att stoppa med våld (som APBs arbetsmetoder är just nu), behövs fler enkla tjänster, lyssna till piraterna - det är de ni ska få på er sida, inte tvärtom.
Sen att priserna ÄR för höga, det håller iaf jag med om.
Pontén verkade en aning nervös och bidrog inte till många vettiga uttalanden, herr Nilsson var för nonchalant och satt inne på en hel del dubbelmoral.
Ena sekunden säger man att biobesök inte är något problem. Det har alltid funnits och kommer alltid finnas. Det är också största inkomstkällan. DVD-försäljningen kunde t.o.m skippas
Nästa sekund är det så beklagligt att de förstör deras ekonomi på detta sättet och använder "hyr en film för 25kr - det har alla råd med" som argument.
Har jag missuppfattat, eller är det hela endast en principsak från regissörens sida?
Förresten, någon som vet mer om gruppen som jobbar på lösningen som nämdes i programmet som ska främja artisternas ekonomi gentemot skivbolagsmetoden?
Citat:
Bästa vorde I min mening dock om det fanns P2P program som hade inbyggd funktion för att donera pengar till de artister man laddar ner, då skulle iallafall jag gärna betala för musik betydligt oftare.
|
STOR tumme upp!
Varför inte bara ge varje artist ett paypal-konto?