|
Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
Jag har själv fått samma tanke som Micke04.
Att Tomas som ny ägare lägger upp lite riktlinjer och lägger fram ett förslag på vidare samarbete där han tar upp vad sidan ska utvecklas till och på det sättet direkt informerar sin sponsor om planerna ser jag som det perfekta att göra som en ny ägare. Men sedan att Loopia reagerar som de gör, är enligt min egna ord "Helt sjuk". Det kan ju aldrig bara vara det nya riktlinjerna som gjorde att de gjorde som de gjorde. Jag får en stark kännsla av att det måste vara något mer bakom, eftersom de reagerar så starkt och snabbt.
Skulle jag vara företagare skulle jag aldrig göra en sådan här sak, genom att formeligen sparka ut aspsidan från sin server ger ju bara extrem dålig PR åt sig själv. Eftersom apsidan har ett antal tusen aktiva medlemmar, även att större antalet av dem är aktiva på ett fleratal andra stora forum(vilket hadlar om webben och webbteknik) gör ju att nyheten kommer att spridas fort. Och detta gör (vad jag tror) att folk kommer att tänka till en extra gång gällande Loopias sätta att sköta kontakten med sidan kunder och RELATION till sina kunder.
Jag som ny programmerare på nästa version av aspsidan gör att ser jag stort på sidan utvekling och vet till 100% att sidan kommer lyftas upp. Detta ger att sidans antal aktiva besökare ska ökas och på det sättet kommer sidan sträva mot att ta ledande ställning i på webben gällande forum och mötesplatser för utvecklara inom asp och asp.net.
Varför detta agerande av Loopia genom att sabba sin egen chans att sponsra en sidan som har möjlighet att leverara nya kunder till dem. Detta genom att sidan just är riktad till de som vill ha ett konto på ett (bra?) Webbhotell.
Jag ser agerande som ett storhetsvansinne, genom att de börjar ta stora andelar på webbhotell markanden. De är inte de lilla företaget något mer allt för sina kunder och värnar om dem, utan kanske de börjat bli för stora nu?
/Fredrik Ö
Utveklare på Aspsidan.se/nu
Driver privat sidan StuBok.net
|