Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-14, 22:07 #13
johan.thid johan.thid är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 47
johan.thid johan.thid är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 47
Jag hade ett problem med en kund som hade skulder på ett par hundra k hos kronofogden. Han var skyldig oss ett par tusen kronor med räntan.
Han gjorde klart att han hade andra skulder som var viktigare när jag ringde.

Då testade jag en ganska kul grej (tyckte jag själv);
Jag skrev ett nyhetsbrev till (endast riktat till honom, men det såg ut som våra riktiga) med ett erbjudande på en platt TV för 5995,- inkl, moms. MAX EN PER KUND, bla bla. Det vanliga säljsnacket men ett erbjudande som var för bra för att vara sant men det fattade ju inte han.

Mycket riktigt beställde han (en 42" under sex tusen spänn, så det är inte så konstigt) och jag sa att han måste betala skulderna innan vi skickar den TV:n till honom.

Expressbetalning till vårt postgiro! (Viljan var plötsligt godare).

Sedan fick han ett mail där jag beklagade att produkten var slutsåld. Rättshaverist som han är så skulle han kontakta konsumentverket eftersom vi inte avslutade vår del i avtalet men det har inte hänt så mycket. En konsumentvägledare ringde och jag sa att vi inte skickar varor till kunder som inte pröjsar fakturorna...

Har provat detta på några andra utan lika bra resultat men ändå var det kul att hångarva när han ville ha TV:n. Fick lite "busbeställningar från hans IP, men det kan man leva med).
johan.thid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat