Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
De papper jag fyllde i för de släpp jag gjorde som både låtskrivare och producent nämnde som sagt aldrig något om IFPI pengar.
Jag tror att inspelningen är ägd av bolaget som du säger dock, och bakom en "produkt" som Britney så är det förstås många som skall vara med att dela på pengarna.
Så det finns många vinklar och intressen.
Men från mitt perspektiv som liksom många andra nuförtiden egentligen gör hela jobbet själv så låter det som en blåsning att IFPI vill ha 5ggr mer än STIM för en liten webcast.
Eftersom det är svårt att få plats på marksänd radio så blir det inte mycket STIM pengar från de webcasts som kan tänkas sända musiken.
Och jag har som sagt aldrig hört någon som får in "IFPI pengar" som varken artists eller upphovsrätts innehavare.
Och att IFPI skulle granska vad som faktiskt spelas så att de kan fördela pengarna är jag rätt säker på att ej är fallet.
Kontentan hur det nu än ligger till med fördelningen av pengarna är att 10000/mån är en oacceptabel siffra och verkar endast satt på den nivån för att förhindra konkurrens från den monopolistiska musik kartell som har kontroll över vad vi ska lyssna på och önskar bibehålla den kontrollen.
|