Citat:
Originally posted by grazzy@Mar 14 2005, 19:18
Det kan nog vara lönsamt i och med volymen..
|
I detta fallet ökar ju kostnaden i samma takt.
Jo men det krävs ju lite också även PPC-företag kollar så att trafiken konverterar. Ingen betalar länge för trafik som inte går ihop månad efter månad. Denna grej måste ju vara kalkylerad på ett år. Det skall in 200k innan man börjar göra vinst. Metoden är att man har är svensk trafik mot utländska PPC'er, det känns inte som det mest effektiva sättet.
Vad skall man ha på att dessa kommun domänerna för att tjäna pengar, samma gäller bankerna.
Hur jag än räknar på det får jag det inte att det skulle bli några stora pengar mot en amerikansk PPC. Det måste vara nåt annat inräknat i kalkylen för att motivera risken med att hamna i trubbel. Jag menar det finns ju namn som är felstavningar på google och det vet vi ju hur det går för personer som köper dom genom att titta i backspegeln.
Antingen är nån riktigt smart eller så är nån riktigt riktigt av nåt annat.
Ju mer jag tittar på det så undrar jag om aktören har 100% koll på vad domänerna betyder. Undra om nån som kan svenska har ögnat igenom listan innan man köpte domänerna, jag tvivlar. Den ser ut att vara köpt på ren statistik.
Thomas