Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
Om ett antal kunder registrerade sig innan man införde nyhetsbrevet (och/eller fråga om man vill ha ett nyhetsbrev vid registrering av nytt konto) så tycker jag att man kan sända nyhetsbrevet till de kunder som inte har fått erbjudandet om nyhetsbrev.
Men det beror på vad det är för något slags nyhetsbrev/utskick, är det reklam för andra företag så tycker jag inte det är bra. Är det viktig information och/eller information om nya produkter etc så är det okej.
Dock skall de kunna ha möjligheten att lätt avbeställa nyhetsbrev i framtiden.
Kul parantes i det hela, om du skulle sända ut ett massbrev för att fråga om de vill ha ett nyhetsbrev så är det i princip samma sak som att sända ut nyhetsbrevet. Det är ett massutskick liksom nyhetsbrevet ju ;)
Viktigt att poängtera är man inte skall köpa ett "kundregister" eller liknande på nätet, och sända ut till dessa personer. Det kan skada dig...
|