Citat:
Originally posted by Decibel@Mar 12 2005, 17:25
Självklart, det var en möjlighet jag inte ens tänkte på och det är väl den som ligger närmast tillhands gällande bevisvärde för åklagaren framöver...
|
Jag vet att du är superkunnig inom detta med hosting så en snabb fråga bara.
Ponera att du hade tillgång till IPadresserna på 3 maskiner vet innehåller data och du vet att det är Bahnhofs IPnummer.
Ponera även att du och några underhuggar tekniker fick tillgång till bahnhof's serverhall från 06:00 på morgonen tills långt in på eftermiddagen och du hade en kompis på utsidan lyckats fixa ett userkonto och gjorde anrop mot denna server/rar.
Skulle det då vara svårt med övervakningsmjukvaran och med egna ögon använda uteslutningsmetoden får att hitta vilken server som svara på requesten. Vi båda vet att denna server gissningsvis inte ser ut som en "vanlig" server, det är ju väldigt många diskar vi pratar om. I princip är det väl bara att plugga in/ut de som ser mest misstänkt ut och tillslut kan man mäta att här kommer anropet denna servern är det.
Allt ovan förutsätter ju givetvis att ingen rör grejerna men så smarta är nog myndigheten att dom kollar så dom vet var de mest misstänkta grabbarna ägnar tiden åt medans teknikerna spenderar hela dagen att söka.
Du skriver 10mbit+ det har väl var enda högskola och att omvända en student genom att höja "studiebidraget" några hundra tusen skall väl inte vara svårt. Jag menar folk blir ovänner, allt kan hända!
Jag har ingen som helst teknisk kunskap och har aldrig varit inne i en serverhall, så många kanske skrattar åt detta inlägg men för mej är det ganska basic. Har man ett konto och man pluggar ut server och åtkomsten går ner då känns det ju som rätt server. Och jag menar ni nätverkstekniker måste väl ha verktyg för att felsöka nätverkssladdar så man kan säga att i denna ändan kommer förfrågan.
Lär oss!
Thomas