Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-12, 18:07 #98
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik
Citat:
Originally posted by -hnn@Mar 12 2005, 15:42
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Mar 11 2005, 16:03
Citat:
Originally posted by -hnn@Mar 11 2005, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
- På forum förekommer det saker som är olaga hot mot mig och i natt ringde det på mina barns mobiltelefoner. Det är lågt, säger Henrik Pontén
-IDG
Stackars karl. Att det finns folk i sverige som är renodlade idioter visste jag, men inte att någon skulle sjunka såhär lågt.
Vafan... Idioten har valt yrket.... Han får tåla sånt....
Han kan inte komma och sno massa servrar utan att kolla att innehållet är korrekt med det dom söker...
Han har blivit en hatad offentlig person på 1 dag. Nästa vecka är han glömd tills nästa gång han är lika korkad....
Mest pga. att han har blivit en frontfigur för APB...

Växupp, varför ska hans yrke gå ut över hans barn?
Föreställ dig själv i hans situation.

Jag sa inte att det skulel gå ut över hans barn. Jag sa att han valt yrket, och får tåla att folk ringer, mailar, hotar för att dom inte gillar han.
Jag vet massvis med folk som kastat sönder Göran Perssons rutor i Malmö, skurit sönder däcken på en viss tv-stjärnas bil, busringt till ett antal politiker...
Dom är offentliga personer, dom får stå för vad dom säger och gör.
Jag säger inte att det är OK att gå på familjen, det är fel.
Dom kan inte hjälpa att de har en av sveriges mest hatade personer till förälder.

Du känner alltså till en mängd inte helt små brott som begåtts men skyddar brottslingarna...? Seriöst...
Ärligt talat så förstår jag inte hur det kan anses vara okej att ge sig på människor privat för sådana här saker. Att det dessutom sedan basuneras ut här på WN, och länkas till saker som uppmuntrar till det (vet inte om det inlägget togs bort?), hoppas jag är något som inte är okej från WN:s lednings sida...
Domaren Anders Frisk har för övrigt precis slutat sin domarkarriär med omedelbar verkan av liknande skäl, att han och hans familj hotas privat, vart är samhället på väg?

Jag skyddar dom inte, men jag tänker inte ange dom i heller.

Vill polisen mig något angående det, så visst, jag berättar det jag vet.

Jag skrev inte att det var OK att ge sig på familjen och inte heller ge sig på personen ifråga.
Jag skrev att man får tåla sådant om man är en offentlig person. Jag tänker referrera till något nu, men det finns ett ANTAL personer där ute som mer än gärna skulle vilja se APB borta från denna jord.

Alla som har en dator idag, har eller har haft upphovsrättskyddat material på den och har säkerligen spridit det med...

Yrket i sig medför ju att man blir hatad.

Bara att titta på USA, hur många personer tror du gilla RIAA/RIIA där?
Jag tror Henrik Pontén slipper lindrigt undan jämnfört med vad dom har fått stå ut med där.

Jag tycker det är fel att ge sig på familjen, det har jag inte sagt någonting annat om.
Bara att han valt sitt jobb, han valt att träda fram som frontfigur för APB. Då får han acceptera att bli behandlad så.
Skulle han sluta på APB ikväll, så skulle alla trackasserier mot han sluta på direkten, och dom skulle förmodligen ringa och säga att det var bra gjort...
hnn är inte uppkopplad