Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-12, 17:03 #95
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Har läst följt tråden, lite jag funderade på...

Burkarna som är haffade är inte direkt ftp;er som vanliga users har konton på, nu snackar vi the best of the best. Har du inte 10mbit+ och bra vänner, alternativt mycket mycket goda vänner eller bidragit med hårdvara har du tur om du vet vilken port dom körs på.

Att de sedan kör SSL på FTP;n och krypterade diskar gör bara att jag tycker tillslaget blir mer och mer humoristiskt för varje dag som går.

Vad hade APB räknat med när dom finner en av Sveriges största filburkar, information om users okrypterat med ip och lösen i klartext i textfiler? gomorron yxskaft.

APB har gjort vad dom kunnat (dom gissade på jackpot), inom 14d är domdär burkarna tillbaka till "ägaren" efter att åklagaren hävt beslutet då inget kan plockas fram.
Inte fasen har dedär gått operatören förbi, troligen vet dom om det allihopa och är med i leken.
Finns ingen med vettet i behåll som låter någon kund ligga och smiska hundratals mbit konstant utan att reagera, isåfall, vafasen betalar den kunden, 150k per månad eller nåt...
Detta är inget exeptionellt unikt för bahnhof, finns många många fler operatörer som mer eller mindre har liknande servrar och lagrar skräp på.

Sad but true...

Förstå mig inte fel nu, jag tycker verkligen inte att sådan verksamhet hör hemma i serverhallar, oavsett vart utan jag ser hellre att kapaciteten används till bättre saker.
Sure, det finns säkert överkapacitet vissa tidpunkter, men då är det bättre att göra nåt extra för betalande kunder istället eller sponsra seriösa projekt och liknande...

(jag kan såklart som alla andra i världen ha fel...)
Decibel är inte uppkopplad