Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-12, 15:22 #90
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by Mario@Mar 12 2005, 14:47
Detta var inget kluster Thomas, det var ett antal olika servrar. Ingen smart människa går ut med mer info på ett publikt forum som detta, jag är inte förvånad om APB läser denna tråden just nu.
Det är väl ingen nyhet för dom, dom har ju sett grejerna, sedan om man vill kalla det kluster eller inte men räknar man ut vad denna mängd filer har i disk. Jag skulle inte ens vilja betala elräkningen till dessa grejer. Det finns ju många sidor på nätet som tror sig veta massa detaljer. Så vill man frossa i läsning är det ju bara att leta.

Vad som stämmer eller inte är ju svårt att avgöra men en server (Enigma CD) skall ju haft över 20TB disk. Räknar man vad motsvarande filer i beslaget borde ta i disk är det ju inte orimligt. Om man då räknar ut vad det skulle kosta att köpa dessa diskar så förstår man ju att det inte är nån femtonåring som tagit veckopengen till detta. Sedan om man tittar i trafik och sedan jämför vad vi här på WN får när vi hyr en svensk server så säger ju det endel också. Värdet av dessa servrar med denna uppkoppling är ju en hel del om vi skulle bett bahnhof om en offert.

Citat:
Detta är varken Kazaa eller DC för er som inte förstått det ännu.
Jag har ingen som helst koll och har inte påstått mej veta nåt heller! Men i mina ögon lutar det nog mer åt en annan typ av delning. Och jag försöker bara med logik jämföra med det som är vardag för många här på WN, dvs hosting av våra sidor och priset på det. En snabb huvudräkning så kan vi alla här på WN hyra in oss på dessa servers gångra våra behov med 10 och vi skulle ändå kunna driva ett av sveriges störsa sheard-hosting webbhotell vid sidan av utan att på långa vägar få problem med disk eller bandbredd.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad