Administratör
|
|
Reg.datum: Jan 2003
|
|
Administratör
Reg.datum: Jan 2003
|
Britney och skivbolag får ta smällen:
Jag tycker inte någon förtjänar att leva i totalt överflöd när andra har det långt sämre än drägligt.
Rikta ilskan mot våra svenska politiker:
Visst är det våra svenska politiker som låter detta fortsätta. Jag är inte för denna globala orättvisa, vilket jag tror att de flesta inte är. Vad som förmodligen skiljer mig från mängden på detta forum är att jag vill lägga minst halva skulden på den lilla mängd människor som innehar väldigt mycket kapital. Denna mängd människor påverkar indirekt eller indirekt politiken mycket mer än samma mängd fattiga människor genom (in-)direkt lobbying eller genom detsamma fast det innan dess går genom konsumenter. Folket ger makt åt politiken, men över folket har i stor utsträckning det massmediala utrymmet makten. Om dessa massmediala kapitalkrafter motverkar sitttande politiker har de självklart mindre chans att väljas nästa gång. Fega politiker eller piratkopierarna?
Anders dålig ekonomi berättigad till att ladda ner:
Om Anders gör sitt bästa efter förmåga tycker jag han ska förunnas samma glädjeämnen som en annan människa som gör sitt bästa efter förmåga.
Gör som du:
För tillfället lyssnar jag faktiskt mestadels på 5 grupper. 2 har sina låtar fritt tillgängligt och två vet jag redan har det bra. Det sista bandet däremot verkar vara omöjligt att i Sverige få tag i en skiva av.
|