Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-11, 00:14 #52
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Det som jag reagerar en hel del på när det gäller att omhänderta en server är att det nödvändigtvis inte behöver innebära att bara den elaka hemsidan eller ftp-kontot hostas på den servern utan det kan ju även finnas andra konton på den.

Vad händer då med deras konton, när servern rycks bort?

Jag tror inte att tingsrätten förstår hur en webbserver fungerar. Hur som helst har jag skrivit till den avdelning på Stockholms tingsrätt där beslutet togs och begärt att de ska upplysa mig om vem jag ska ställa skadeståndsanspråk hos om den server jag har min hemida på blir omhändertagen på grund av att någon annan har ett konto på samma server de vill komma åt.

Många vill ju jävlas mot Antipiratbyrån. Gör det genom byråkratin då. Ställ frågor till tinsrätt och kronofogdemydigheten. De är tvugna att svara på era frågor. Ni kan ju själva gissa hur de kommer uppleva sin vardag om de tvingas svara på tusentals frågor. Jag kan tänka mig att de drar sig för att göra samma beslut i framtiden eftersom de då vet att de under de närmast kommande månaderna måste tvingas svara på en massa frågor som berör deras beslut. Naturligtvis måste de ta beslut men de kanske höjer beviskraven så att omhändertagande blir mycket svårare.

Jag försvarar på inga sätt spridning av upphovsskyddat material men metoderna att komma åt dem är i detta fall rent ut sagt äckligt.
guran är inte uppkopplad