Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 10 2005, 20:28
Var dåligt exempel, är 2005 nu. Folk har 24 & 100Mbit inte 0.5, alla fall inte "seriösa" fildelare.
|
Jag skiter blank i vad du har för uppkoppling, det jag ville göra var att ställa det i proportion av vad vi vanliga surfare har för uppkoppling. Och hur mycket data det igenligen är. Att en ensam person inte laddadat upp det var det jag försökte säga med lite enklare ord. Att det är enormt organiserat av det du kallar "seriösa fildelare".
Du är säkert enormt bra på att driva stora serverkluster med terrabyte data, vi andra normala ägare av servrar var det jag riktade mej mot. Jag har rätt bra koll på vad en WN-medlem har för uppkoppling. Till och med modem är väl ganska vanligt än vad jag vet. Så jag tog i lite med 512kbps väldigt många har ju comhems 128 eller 256. Att medlet i sverige skulle vara över 512 tror jag inte.
Handen på hjärtat, behöver en som surfar på internet idag utan att fildela mer än 512kbps? Jag tror det duger åt majoriteten.
Intressant ordval "seriösa fildelare" om du nu är en sådan, vilken av ftp'erna var det dom tog ner för er idag.
Thomas