|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Sep 2004
|
Handlade nyligen på akademibokhandeln.se för första gången. Upptäckte att sidan där man skulle skriva in sitt VISA-kortnummer saknade "hänglås" (men de kanske hade den i nån iframe, vad vet jag) så jag skrev manuellt https:// före aktuell URL och hamnade då till synes på samma sida fast den här gången med SSL. Sedan skulle fraktkostnaden vara 19 kr per order enligt "kvittot".
Jag har fortfarande inte fått den första boken jag beställde 7 februari. Dock har de skickat resten av böckerna en i taget, och för varje bok dragit 19 kr i fraktkostnad. Kommer knappast att handla från dem igen. Anledningen att jag testade är att de var en aning billigare än universitetsbokhandeln. Men räknar man med den extra frakten blev det ändå dyrare. Nu har jag mailat och klagat på att de utan att informera mig debiterat mig mer pengar än vad jag godkänt på min order. De har även återbetalat den extra fraktkostnaden. Men hur vet jag att de inte får för sig att ta för mycket betalt även nästa gång?
På grund av detta lät jag bli att betala med VISA när jag nyss lade en annan beställning på en annan affär. Jag föredrog att betala 59 kr extra i postförskottsavgift istället. Är lite osäker på hur jag kommer göra i framtiden. Men enda anledningen att handla online i dagsläget är att man då har ångerfrist 14 dagar. Annars skulle jag hellre handla i affär.
|