Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Jättekul att det löste sig tillslut Och bra för nästa som får detta egendomliga problem att det nu finns en sida på nätet med en eventuell lösning.
Thomas
|
Jo, det är ju lite mycket text och en del visade sig vara irelevant, men jag tänkte att det kan vara bra att den får ligga kvar ifall nån Googlar på detta ämne.
Det som har gjort det så svårt att komma fram till lösningen är att det har funnits två olika orsaker som har gett samma fel. På den första servern blev det interna nätverket skadat och gav slumpvis korrupta nedladdningar. När det sen fortsatte även på den nya servern hamnade vi på villospår (vi tog för givet att felorsaken var samma på båda servrarna) och det var därför det tog sån tid.
Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Mycket bättre att skriva koden på det nya sättet. Men du kan göra det något snabbare och enklare med readfile().
Du behöver ju inte stänga av zlib.output_compression på hela servern bara för att du inte vill ha igång det i det där PHP-scriptet som krånglade. Använd ini_set() istället. Se sedan till att skicka rätt mime-typ med HTTP-huvudet Content-type. Ex: Header(Content-type: application/zip). Huvudet Content-Length kan ju vara bra att sätta också. Min apache 1.3 sätter också huvudet Accept-Ranges: bytes på zip-filer. Vet dock inte vad den gör.
|
Tack för tipset! Jag ska kolla upp det. Det låter vettigt.
~ Helena