Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Jag använder mig av Tradedoubler, som många andra, och då först och främst deras DVD relaterade annonsörer till min sajt DVDklippet.
Vad jag reagerat starkt emot är att DVDON som ingår i Traedoubler just nu annonserar om sin tävling.
Det är inget fel i annonseringen, felet ligger i hur vi affiliates får betalt. Annonserar man ut om en tävling och vi får betalt efter hur mycket vi säljer genom annonsen är något fel...
Det är som att annonsera genom Tradedoubler med en sida som inte säljer något och betala ut provision av det man säljer (utan att man säljer något) till sina affiliates, det är ju helt sjukt.
Ska man annonsera om en tävling eller liknande som ett nyhetsbrev ska vi affiliates få betalt antingen per unik besökare elelr via Leads INTE provision.
Undrar om det är fler som reagerat över detta och som håller med mig elelr tvärtom. Tycker det är konstigt att inte Tradedouble reagerar själva, gratis annonsering är väl DVDON glada för men ta hand om oss affiliates tycks ingen bry sig om.
Vill höra era synpunkter angående detta. Jag har mailat Tradedouble angående detta och jag råder andra som håller med mig göra desamma så de förstår att vi inte går med på vad som helst.
|