Ah, då förstår jag dina funderingar

Jag och många andra har säkert en viss orespekt när man ser en .nu domän men samtidigt så finns det många och otroligt bra sidor som faktist drivs under .NU.
En som jag kommer direkt att tänka på är
www.pokerforum.nu - som säkerligen är sveriges bästa pokersida. För att inte nämna
www.tv.nu som är en toppendomän för det ändamålet!
Jag köpte ganska "nyligen" knappar.nu och hade samma funderingar som dig; "hur seriöst känns det inför kunder, istället för en .se?" Att det blev .nu hade två anledningar, för det första fanns det ingen bra .se ledig och för det andra så får vi en hel del typeins "från" knapp.nu.
server.nu är kort och konsist, domänen har varit reggad sedan 1998 så den har säkert redan satt sina rötter i internetvärlden. Jag hade (som säkert du också) hellre sett server.se men det är inget dåligt domännamn!
Så vad kommer vi fram till ? När .se/.com inte finns lediga eller när man(som i ditt fall) fått ett bra erbjudande under .nu så är det inte alls en dålig domän. Att domänen kommer att växa i framtiden är det nog ingen tvekan om(titta bara på loopias nya priser). Så go for it!