Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-09, 00:15 #5
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Nu har jag fått fakturan och dom vägrar annulera den, har haft en del mejlande med deras fakturaservice och blir så less att jag måste skriva av mig lite här.
// Mats

Klippt från mejlandet med dom, nån som har några kommentarer om hur jag skall följa upp det?

Hej.
Vid en sökning i mitten på december så fick jag se att jag kunde få 24mbit
ADSL från Bredbandsbolaget och eftersom inte Telia kunde erbjuda samma
hastighet så beslutade jag mig för att beställa från Er.

Jag har haft Telia ADSL sedan flera år tillbaka och hela tiden uppgraderat
det och har idag 8mbit, eftersom jag har två telefonnummer så valde jag att
lägga Bredbandsbolaget på det andra numret för att slippa avbrott med
uppsägning/inkoppling som inte synkar med varandra.

Fick startpaketet från Er fredag 14/1 och kopplade in det, samma dag ringde
jag supporten och efter 25 minuters väntan kom jag fram och fick konstaterat
att jag ligger bara ca 500 meter från stationen och skall utan problem komma
upp i 20-22mbit. Alla mina tester visade 5-9 mbit och efter att ha gjort
dumpar på alla tp-test ringde jag supporten igen den 16/1 och dom kunde inte
hitta något fel utan var tvungna att felanmäla det hela och skicka ut en
tekniker.

Självklart har jag kopplat in det på första jacket och har inga övriga
telefoner o.s.v. inkopplade vid mätningarna. Jag har gjort allt som jag blev
rekommenderad av Er support att göra.

Igår, 1½ månad senare ringde en tekniker och konstaterade att han inte
hittade nåt fel på stationen.

När anslutningen låg nere helt och hållet under vissa kvällar så tröttnade
jag rejält, tidigare har den i alla fall "bara" klippt någon gång i
timmen... Dessutom kom den aldrig upp i mer än 8mb.

Jag har dessutom under hela tiden mejlat med supporten som menar att jag får
glatt vänta tills teknikerna kommer ut...

Den 24 januari konstaterade jag att jag inte vill ha det strulet så jag
kopplade in Telia igen och det funkar som vanligt klockrent, jag packade ner
hela startpaketet eftersom jag anser att Ni inte har levererat det ni
utlovat.

Jag skickade tillbaka det som postpaket till er och någon som heter
K.Stenlund i Karlskoga har kvitterat ut försändelsen. Ändå kommer det en
faktura från er på månadsavgifter, anslutningsavgift m.m.

Jag skrev även med ett följebrev tillsammans med returen av modemet och det
finns inga oklarheter om vem som returnerat eller varför.

Enligt Era allmänna villkor under punkt 8 står det att läsa att Ni i
normalfall skall påbörja felsökning inom 24 timmar. Dessutom hittade dom
inget fel och supporten kunde inte hjälpa mig.

Jag förväntar mig att ni annullerar mitt abonnemang och krediterar fakturan
omgående utan några efterföljande räkningar eller krav. Jag hoppas att vi
kan lösa det på detta enkla sätt så att vi slipper låta Allmänna
reklamationsnämnden avgöra ärendet.

Bästa hälsningar Mats Karlsson


Svar
Hej Mats,
Tack för din e-mail!
Vi har mottagit din reklamation angående faktura 2896-4436091. Efter
kontroll av ditt ärende har vi kommit fram till att denna kvarstår till
betalning senast 050331.. Enligt våra noteringar skulle ni återkomma för
felsökning. Då ni bara skickat tillbaka modemet utan att vi fått en chans
ges ingen kompensation för detta.

Om ni önskar att säga upp abonnemanget, vänligen kontakta kundtjänst.



Med vänlig hälsning
Fakturatjänst / xxxx


Svar
Har det inte framgått klart och tydligt att jag vill säga upp mitt
abbonemang hos er, eller rättare sagt aldrig påbörja det med tanke på att ni
inte fick det till att fungera.

Skulle jag återkomma för felsökning? Jag gjorde allt som stod i min makt för
att komma tillrätta med detta så fort jag fick det. Jag ringde er support
som inte kunde lösa det på 3 samtal utan fick felanmäla det. Jag blev lovad
att jag skulle få ett sms när det var fixat, eftersom det inte hände nåt
under den från telefonsupporten utlovade tiden så mejlade jag er support ett
antal gånger och fick samma svar att dom inte kunde hitta några fel utan att
jag skulle vänta på er reparatör som skulle ut till stationen. Detta skulle
ske inom en vecka.

När jag fortfarande inte hört något om att det skulle vara fixat så
tröttnade jag på att ni inte uppfyllde er del av avtalet med att kunna
leverera den beställda tjänsten.

Jag har dessutom den 21/1 blivit garanterad av en Fredrik att jag inte
kommer att bli fakturerad innan det fungerar till 100%.

Jag bestrider denna och eventuellt fler fakturor framöver och kommer att att
lämna in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden som får se på ärendet
objektivt. Jag har kvar all korrenspondans med supporten och har även
uppskrivet när och vem jag har pratat med.

Jag tycker att det ärbeklagligt att det inte går att lösa ett sådant här
problem på ett smidigt sätt.

// Mats Karlsson
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat