Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-08, 15:47 #28
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av dP79
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer
Alltså, Svenska Spel har ju helt hutlösa "rakes" eller vad man nu vill kalla det.

Tacka vet jag utländska spelbolag som låter 90-95% gå tillbaka till spelarna på vissa spel till skillnad från Svenska Spel som låter 45% gå tillbaka. (Jag är inte helt supersäker på procenten men de stämmer hyffsat bra)
Man kan inte riktigt jämföra Svenska Spel med utländska bolag då de har krav på sig att fördela pengar till idrottslivet, pengar till statskassan, pengar till spelberoende, pengar för att behålla lite jobb på Gotland osv. Givetivs kan de då inte hålla samma odds eller samma procentsats som går tillbaka till spelarna. Så rent privatekonomiskt är det ju en riktigt dålig affär att spela på någon av Svenska Spels produkter men för det Svenska samhället och speciellt för det svenska idrottslivet är det bra.

Iaf, har spelat hem en del, stryktipset 45'000 (12rätt) plus några tusenlappar varje år, bomben runt 10'000. Poker har jag också lirat, plockade ut $1000 en gång efter insättning på $50 + $25 i bonus. Lirade mest på $5/$10 bord efter jag kommit upp i $200. Men när jag spelar nuförtiden, typ en gång i månaden a´$50 så förlorar jag direkt så försöker spela så lite poker som möjligt.
Stryktipset är dock ett måste, kör alltid ett 64-raders system varje vecka. Sen om bomben kan ge bra, så kör jag ett bombensystem på runt 60:- också.
Jag tycker du har en förvrängd syn på svenska spel.
Visst är det så att svenska spel finansierar en del i svensk idrott m.m.
Men fortfarande är det bara en bråkdel. Svenska spel är en kassako rakt igenom
för staten.

Svenska spel´s omsättning 2004, 20,2 miljarder kronor, 1 miljard gick till idrotten.
5% av omsättningen, det är inte mycket. Kan man likaväl klassa som reklam i mina ögon.
Föreningar som får dessa pengar måste använda sig av svenska spel´s loggo.

Finns dock ett annat bolag som tillåts syssla med t.ex. lotter.
Och det är ett bolag som socialdemokraterna ÄGER, de tilldelades rätten
att syssla med lotter av vår kära regering.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat