Citat:
Ursprungligen postat av Octopussy
Det måste finnas något på detta forumet som vet hu man kan sälja biljetter på ett smidigt sett med mobilen? Eller någon annan bra tjänst?
|
Ja, det finns många här som kan en hel del om betallösningar per telefon. Det finns till och med folk som jobbar med sånt. Två skäl till att du inte fått fler svar: 1) Ämnet har redan varit uppe ett antal gånger. Gör en sökning så hittar du flera trådar om betallösningar. 2) Som dm.se redan var inne på så kommer du inte undan avgifterna och begränsningarna med SMS. Så med de förutsättningar du beskrivit är SMS helt enkelt inte rätt lösning för dig.
Citat:
Originally posted by -Octopussy@Oct 30 2003, 14:53
Hur mycket blir kvar av mina 90 kr om jag använder paywithphone tjänsten från ericsson?
|
Vet inte hur det är med just Ericssons system, men för det mesta (det vill säga hos andra leverantörer) försvinner nästan hälften av taxan på 30 kronor (rätta mig om jag har fel!). Så ska du ha in 100 kronor blir det en jäkla massa SMS och en otrolig vinst för leverantören och förlust för konsumenten.
Citat:
Ursprungligen postat av Octopussy
Om man nu skall använda det fasta nätet som en betalkanal blir det ju genast svårare man kan inte lämna sitt namn och man vet ju då inte vem man skall skriva upp. Vinsten blir ju mycket högre ca 74% av beloppet som jag vill ha ut, vilket är helt acceptabelt
|
Det är inte svårt alls. Namn och övriga relevanta uppgifter fyller dina kunder i på webbplatsen. Därefter ringer de ett samtal för att betala. Du fråga också om vilka som kan betala via telefon; det kan alla som har ett abonnemang (oavsett om det är fast eller mobil). Däremot går det inte för kontantkortsanvändare (utom för Telia Refill, där det ofta fungerar).
Jag tror att "rätta" lösningen för dig (utifrån de uppgifter du hittills gett) är att ta betalt via telefonräkningen (inte sms), även om det utesluter kontantkortskunder.