Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
I min eviga crusade against ondska på nätet.
Del 2 i grazzys skräckhistorier från nätet.
Tänkte köpa mp3spelare till tjejen, hittade riktigt billig noname på tradera, whatever tänkte jag eftersom hon inte har några högre krav på det hela utan bara vill ha ersättningsgrej för sin walkman (ja med KASSETTER).
Eftersom säljaren inte hade nån vidare feedback så kollade jag läget lite, mailade fram och tillbaka. Märkte att flera av dem som hade gett honom feedback hade blivit avstängda. Pg.a att personen sålde ca 150 produkter (mp3spelare och videokameror) använde yahoo som email, skulle ha en leveranstid på 2 veckor och svarade väldigt undanflyktigt i mail, så bestämde jag mig för att inte betala för auktionen som jag hade vunnit.
Samtidigt som detta emailade jag tradera och varnade dem, kändes ju lite som givet upplägg att den här personen skulle försöka blåsa riktigt mkt folk.
Från tradera fick jag svaret "om du inte betalar riskerar du dålig feedback". Två veckor senare hade personen ifråga ~50 negativa feedbacks och nästan ingen hade fått nån mp3spelare.
Tradera tar inget ansvar helt enkelt. Jag säger inte att de borde, men deras #1 prio verkar vara att få ha 400, 450 eller 500 tusen auktioner.
|