Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
Designen ser väl bra ut men för mycket corporate bullshit för att övertyga mig. För mycket svepande ordalag, för mycket floskler utan substans, dessutom saknas den röda tråden. Jag skulle varit mycket mer konkret, t.ex. kommunicera de verkliga fördelarna med användbarhet och tillgänglighet, inte bara introducera begreppen.
Till exempel:
Fördelar med tillgängliga webbplatser:
* Fler presumtiva kunder
* Bättre rykte hos funktionshindrade och deras familj och vänner
* Dessa användare är mer lojala än genomsnittet
Exemplifiera hela tiden utifrån affärsperspektivet oavsett om du pratar om webbstandarder eller storlek på webbsidor. Sedan skulle jag disponera presentationen annorlunda. Lagt upp det såhär:
1. Först en sida där du introducerar framtiden: "Sex/åtta/tio framgångsrecept för din webbplats" (ung. de ämnen du tar upp)
2. Presentera varje "recept" + avsluta med att ge konkreta affärsfördelar i punktform, ett recept per sida
3. Avsluta med själva processen, "hur genomför man detta?"
Du refererade till analys och use-cases. Visa vilken process du använder för att säkerställa ett bra resultat som möter affärs- och användarmål. Inga floskler, enkel svenska, inga förkortningar eller sånt. Typ: först gör vi en analys och definierar kraven, sedan tar vi fram prototyper, sedan användartestar vi, sedan justerar vi prototypen, sedan användartestar vi och justerar tills användarmål och affärsmål är uppnådda. Till sist implementerar vi. Eller vilken metod du nu använder.
|