Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-03, 09:44 #5
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by hedberg@Mar 3 2005, 09:12
Okej, som van forumist borde jag söka igenom alla inlägg etc först innan jag öppnar käften

Vi har en ny produkt som vi är svenska importörer för, Road Angel.
Den syns väldigt mycket i media just nu, och jag ser att Googlebot är på vår hemsida varje dag enligt statistiken. Men förändringar jag gör i meta-taggar etc syns inte på google's hemsida. Hur lång tid tar det innan google publicerar sånt som vi justerar på vår hemsida?

Sidan det handlar om är roadangel.se

Det slängs med väldigt mycket förkortningar i detta forum som man inte riktigt blir klok på.. En liten FAQ längst upp eller så hade varit käckt.
Det beror lite på hur du menar. Sidans TITLE är den som visas som rubrik för sökträffen i allra flesta fall. Beroende på vilket ord som det har sökts på så visas en snippet av din sidas text där ordet förekommer. Lite svårt att veta vad som egentligen menas med "förändringar syns inte på google's hemsida" men jag tolkar det som den text du ser i sökresultatet, korrekt?

Man kan säga att googles bottar har olika uppgifter, men den du ser som dagligen besöker er sida är med 99.9% säkerhet den bot som indexerar om sidan.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat