Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-02, 17:05 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Skräckhistoria om Skype-supporten (OT).

Betalade i juli 10 euro till skype för att kunna ringa utomlands primärt. Det är ju rätt trevliga priser och praktiskt att kunna ringa till usa / england billigt (vilket man kanske drar sig för annars).

Sagt och gjort, skulle ringa till london förrut idag, startar skype, den ber mig uppgradera, när jag försöker ringa får jag först lite olika fel , sedan lyckas jag förstå att mitt konto inte längre har skypeout aktiverat.

Går till skypes webbsida, lyckas konfirmera att jag faktiskt har betalt och bara ringt för nån euro sedan i somras. Klickar på deras livesupport, väntar, firefox (senaste versionen) kraschar. Försöker igen, firefox kraschar. Startar internet explorer, loggar in och klickar på live help, väntar på att en supportperson skall komma.

En "Samantha" dyker upp. Hon svarar på chatmeddelanden ungefär 1 gång / minut. Efter att ha förklarat mitt problem och försökt lösa det genom avinstallation / ominstallation så finns problemet kvar. Hon tittar på mitt konto och kan konstatera att jag har ringt och att jag har pengar. Sedan frågar hon mig när jag ringde senast (1 aug) varpå hon förklarar att mitt konto har "expired".

Jag förklarade under sansade former att hon nog fick förklara för sina chefer nu att skype just förlorade en kund :-). Så mitt mål för dagen är nu att sabba för skype så mycket som möjligt. Undrar om skype-sucks.com är ledig....
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat