Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-02, 12:28 #6
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Kolla även på pay & read (www.pay-read.se) inga fastakostnader, ingen startavgift bara transaktionsavgift i % och kunden knappar in kortnummer i din butik. Paysnova och liknande så måste ju kunden först skaffa ett konto hos dem och sen gå till dig och handla... Jag använder själv Pay&Read och de funkar klockrent. När man börjar få upp volymerna så kan det vara läge att fixa ett eget inlösen avtal och köra med ideb eller liknande med då är det mycket fasta avgifter samt startavgifter men en lägre procentuell avgift. Samport har även bra lösningar (internetbank, sms och kort)

Idag så erbjuder jag förksottbetalning och kortbetalning. Jag har ganska långa leveranstider (flera veckor) och om kunden betalar med kort så dras pengarna direkt. Det finns ingen som erbjuder någon tjänst där jag kan välja när pengarna skall dras av säkerhets skäl (dom måste ju då spara kortnummer). Detta resulterar ju i att de flesta väljer förskottsbetalning då dom betalar några dagar innan vi levererar. Vi har gjort så att när vi vet att vi kan leverera inom några dagar så skickar vi ett mail till kunden med instruktioner (bg och och ordernummer).
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat