Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-01, 23:23 #6
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
En billig och bra sida, enligt mig i alla fall, är http://www.aktiedirekt.se låga courtage gör att man kan leka även med småsummor
Det verkar okej, av det jag läst. Har inte riktigt satt mig in i deras belåningssystem men bara ordet verkar lite skrämmande om man blir farligt skuldsatt :blink:

Edit: Jag hade tänkt att lägga in pengar en gång till deras konto, 20-30K och sedan köpa och sälja lite fram och tillbaka.
Är det nog mycket pengar för att courtageavgifterna inte ska äta upp de eventuella vinsterna?
Blir det mycket besvär med deklarationen sen om man köper och säljer fram och tillbaka 30ggr under ett år?.

japp, om man vill handla små poster är aktiedirekt bra då minimicourtage är lågt. Vill man handla med större poster är det inte billigast då det finns andra med lägre procentuell avgift, (men minimicourtage är högre).
Det kan också vara bra att ta hänsyn till vilken analysfunktion och andra tjänster som ingår. Där tycker jag nordnet är toppen.
pm:a om du vill ha en inbjudan till nordnet. Då får du din 5:e affär helt courtagefri.

I vilket fall blir courtageavgiften ganska liten, jämfört med banker.
Om man gör väldigt många aktieaffärer blir det lite jobb i deklarationen men (varje försäljning ska skrivas upp på en blankett (plats för ca 20/sida), men iaf nordnet har en tjänst man kan köpa till så det bara är att trycka på en knapp så får man blanketten klar, men bara ett tiotal per år är inte så jobbigt att skriva för hand..
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat