Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-01, 22:26 #11
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Email är faktiskt en väldigt bra lösning, tyvärr har inte alla företag insett det.

Ett exempel är generalagenturen för Garmin, Sportmanship, som alltid hänvisar till ett betalnr (071) så fort man har en fråga. Även i ett fall som mitt när jag hade gjort en firmwareuppdatering som gick fel, mailade till dem och undrade hur jag skulle göra för att ladda in den äldre versionen igen. Fick svar tillbaka som sa att jag var tvungen att ringa till deras betalnr för typ 15 kr/minut för support. Brevet var inte ens undertecknat med ett personnamn utan med "Hälsningar Info" eller nåt sånt. Mailade tillbaka om att det var mer kostnadseffektivt för dem att få ett mail än att ha folk ringandes. Ett mail kan man svara på när man har tid till övers. Ett telefonsamtal måste man svara på direkt. Dessutom anser jag inte att jag skall behöva betala för support för något som har gått fel. Och för det tredje, så undertecknar man inte brev på det sättet. Vill man inte skriva ut hela namnet räcker det med ett förnamn, det känns med en gång lite trevligare, typ "Hälsningar Linda"...

Enligt mitt synsätt visar det bara på en brist på kundomsorg.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat