Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-01, 19:48 #8
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Att helt skippa support ger inte bra vibbar som kund. Sneglade på nån internetbutik häromdan och de hade ingen mailadress, ingen telefon, inget alls. (inte ens köpinformation). Det enda de hade var ett formulär man kunde fylla i. Givetvis skyddat så man inte kunde se vem som var mottagare.

Att bestämma fasta tidpunkter kan vara ett sätt, som någon tidigare svarade. Men problemet kan vara precis som man själv tycker ibland. Klockan är 17.00 och man vill ringa till Postens kundtjänst och skulle då få höra "Vi har support mellan kl 10.00 och 11.00 måndag-fredag." och då blir man sur över dålig service.

Samtidigt är man som företagare medveten om att när man ringer mitt i natten till ett företag så kostar det företaget pengar. Kanske är det ett callcenter som ändå inte kan svara tillfredsställande på mina frågor, och de tar ändå betalt av företaget. Och vem får betala i slutändan? Jo, jag som kund.

Om man jämför verkligheten med internetverkligheten, så är det så att det är lättare att be någon dra åt helvete via ett tangentbord än rätt i ansiktet. Det är lättare också att gå in på en internetbutik och titta runt, utan att skämmas över att inte köpa något. Jämför med att gå in på en liten fysisk butik i 2 timmar och öppna alla förpackningar och sen stega rätt ut. Det kan man inte med... Men det går bra på internet...
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat