Först vill jag tacka för alla svar! Det är guld att ni är så hjälpsamma!
Citat:
"Dra av" innebär att företaget får betala ersättning till dig, så kallad milersättning om 16 kr per mil om du fört körjournal. Denna avgift är skattefri, så du behöver inte betala skatt den milersättning du får som privatperson och företaget behöver inte betala arbetsgivaravgifter eller liknande.
|
Hur ofta görs detta? Gör man det per månad eller per år? Dra av saker alltså.. eller gör man det när man vill?
Sedan skulle jag vilja ha en närmare beskrivning på hur det går till från att när jag har fått in pengar på firmen och hur dom kommer till min egna ficka sen så att säga. Alltså när jag betalar ut lön till mig själv.
(känns så konstigt när det står tex att, din ekonomi == företagets ekonomi)
Gärna om någon har någon BRA länk(ar) hur sånt här går till. Det ända jag har hittat när jag har kollat runt känns som om man måste ha gått ekomomi utbildning för att förstå.. Känns som grekiska för mig :/
Sen kommer jag jobba "vanligt" under hela sommarn. Därför ska jag ha FA-skatt. Är det något speciellt jag måste meddela min arbetsgivare då? Eller är det bara att jobba på som vanligt då?
Med Vänlig Hälsning Martin!