Jag har fått några riktiga klassiker till Nyhetsportalen.se
Blandannat hade jag en riktig spännande mailväxling med en fruktansvärt rabiat Jacob Palme om huruvida Nyhetsportalen var ansvarig utgivare för materialet som återges på de tidningar vi länkar till.
Citat:
Ifråga om nyhetsportalens ansvar, så kan du inte frånskriva
dig ansvar. Man kan inte t.ex. skriva "Göran Persson är en
knarkare enligt X-tidningen" och sedan skriva
"Nyhetsportalen.se tar ej ansvar för felaktigheter i
publicerad data" och tro att man därmed inte har något
ansvar för vad man publicerar. Fråga dina advokater om du
inte tror mig.
|
Han må kanske ha rätt, fast det känns lite som att han hackar på fel person när det är tidningen som publicerar och allt Nyhetsportalen gör är att länka till artikeln i fråga.
En annan klassiker:
Citat:
Subject: Feedback från Nyhetsportalen.se
Stort missnöje med Viking Line personal på m/s Cinderella!
Jag och min familj åkte över på Påskafton med Cinderella vi såg väldigt mycket fram emot resan, det var min make och min dotter Nina 15år.
Vi hade beställt smörgåsbord, och hade första dukningen kl:18.00, min make hade tagit med sig en egen snaps 4cl.
Birgitte Jansen som jobbar som servetris vid smörgåsbordet den kvällen tog min makes snaps och hällde den i huvudet på min 15
-åriga dotter, det rann ner på hennes arm och blötte ner hennes nyinköpta tröja!!
Jag vill skicka dig en stor bukett taggiga tistlar du bad inte ens min dotter om ursäkt!
Flera matgäster vid borden brevid såg vad du gjorde!
Jag hoppas verkligen du eller någon annan på Viking Line läser detta!
Ska ni ha sådan personal som häller alkohol över resenärers minderåriga barn , hoppasa jag att ni kommer att fortsätta att gå
med förlust.
Sandra
|