Ämne: .IN-domäner
Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-22, 00:27 #35
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av aikon
Såvida man inte satsar på indiska marknaden förstås. Gör ni det?
Det är befolkningsmängden i indien på dryga en miljard som påverkar domän-spekulationerna indien spås ju gå om china i befolkningsmängd om 30 till 40 år.

Stor marknad om den kommer igång.

Thomas
Indien kommer att komma igång rejält tror jag, frågan är bara när?
Kändes som dem ligger 30 år efter oss på mycket när jag var i Delhi. Deras internetuppkopplingar är inte så mkt att hurra för i dagsläget och % av befolkningen som har internet och som använder internet över 1 timma om dagen är ljusår från Sverige. Någon sa till mig att Delhi har över 1 miljon rickshaw förare (trehjulig minitaxi, kallad tuk-tuk i thailand). Hur många av dem hinner eller vill överhuvudtaget gå in på internet, åtminstone 20 min om dagen? Vi snackar promille tror jag..
Av resterande delen av Delhis befolkning är 2-3 miljoner hemlösa, säkert 20-30 % som inte vet vad internet är (fattiga, men ej hemlösa). Var och besökte en del medelklass indier, tror ni dem hade Internet? Knappast. Coca Cola? nej! hehe.. dock en fru som passade upp dem rejält, så som en indisk fru bör!

Jag bodde 5 utav 6 dagar på ett lyxhotell, där var det inga problem med uppkopplingen. Dem hade cyberbutler dygnet runt som kom och hjälpt till, hur litet fel man än hade. Pga felbokning åkte jag till flygplatsen fel dag och fick på ett närliggande 4 star hotell sista dagen. Uppkopplingen var så långsam att jag inte hann gå in och läsa min email, innan uppkopplingen bröts. I en stad som Delhi ändå (huvudstad med 12 milj invånare). Hittade inget internet cafe i stan heller, det fanns säkert någonstans med tydligen inte där jag var (mitt i centrum). Det fick en att undra ifall det är lönt att lägga för mkt energi på Indien? Mediokra namn känns i alla fall värdelöst för .IN

Hur lång tid tar det innan dem är i paritet med västeuropa ang uppkopplingshastigheter och % av befolkningen som har snabb, fast uppkoppling?
10 år? 20 år? 30 år? 50 år? Aldrig?
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat