Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-22, 00:03 #1
crexes crexes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 10
crexes crexes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 10
Hej,

Jag använder clickatell som nuvarande SMS-leverantör och är hittills mycket nöjd med deras tjänster.

Tyvärr är de nu tvugna att införa ett krav på att alla som skickar SMS till USA måste skaffa sig en speciell 'short-code' som skall gälla som deras unika sender id. Priset för att skaffa detta är enligt min mening i högsta laget och jag funderar om det är någon annan som också har råkat ut för det här? Enligt clickatell så är detta ett krav från operatörerna i USA och har inget med clickatell att göra - därför känns det som att andra sms-leverantörer också borde ha samma problem (i alla fall de som skickar till USA). En fundering jag har är om man kan undgå det här kravet genom att anlita en SMS-leverantör som skickar sina SMS INOM USA (och inte TILL USA som clickatell)? Någon som känner till någon pålitlig SMS-leverantör inom USA?

Här är ett litet utdrag från clickatells meddelande:
'All messages being sent to the USA will now need to have a registered shortcode as the Sender ID. Therefore all clients wishing to send messages to the US will now need a unique shortcode and all messages to the US will then be sent with this shortcode as the Sender ID.'

/Thomas
crexes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat