Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-21, 22:10 #4
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by hedberg@Feb 21 2005, 21:54
1. Dina pengar är företagets pengar, företagets pengar är dina pengar. I och med att det är enskild firma.
Men det är ju lättare att hålla isär allt tycker jag personligen. Annars blir det omständigt när du skall bokföra, då har du en massa privata grejer på kontoutdragen etc.

2. Hur är det med studielån och eget företag förresten. Kom tänka på det när jag såg din sista rad i texten, så att du inte blir av med eventuellt studielån för att ditt företag har omsatt nån tusenlapp eller så.
Studielånet berörs av hur mycket pengar jag tjänar och jag plannerar att investera de flesta av de pengar jag tjänar i ett projekt som är under utveckling så jag beräknar med att gå näst intill plus minus noll första året och sedan nästa år tar jag ställning till då.

Kers:

Jo det är min tanke också. De enda kostnaderna som tillkommer extra är att jag måste betala för ett extra visa-kort som är kopplat till det andra kontot men det kan det nog vara värt. Får väl ev. betala för "internetbetalningar" också men jag har det ju på mitt andra privatkonto så det kanske täcker båda kontona då?
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat