Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Vad jag vet finns det i dagsläget bara det som heter "starta-eget-bidrag" i folkmun, alltså det som det pratas om i länkade artikeln.
Som arbetslös i nästan 2 år var jag på min handläggare på arbetsförmedlningen under lång tid att bli beviljad detta men fick i januari varje år höra att pengarna var slut för i år. Och så i juli 2004 hände nånting. AMS fick utskällning för att man inte utnyttjat sina pengar under 2 år och man började pumpa ut pengar till arbetsförmedlingarna vilket fick till följd att det startades massa starta-eget kurser och massa folk fick bidraget bevilljat. Undertecknad fick gå på starta-eget-kurs och fick i slutet av kursen ett OK för att starta eget vilket är att jämställa med ett OK av konsulterna som arbetsförmedlingen brukar anlita för att analysera marknadsplanen. Så pengarna beviljades någon dag senare och jag kunde söka f-skatt i oktober 2004.
Verksamheten har gått långt över förväntan och jag är mycket glad över att ha få denna möjlighet. Rykten säger att penga flödet ströps bara nån dag efter att jag fick bidraget beviljatt, vet inte om det är sant.
Starta-eget-bidraget är att man får sin gamla a-kasse ersättning från försäkringskassan i 6 månader, kallas även aktivitetsstöd.
|