Citat:
Alltså, kom inte och säg att indier är mer kompetenta än dem i väst, för det stämmer INTE! Vi har jobbat mycket med indier och mitt intryck är att dem behöver bli tillsagda EXAKT vad som ska göras samt du måste även tänka "frammåt"
|
Nej, det vore nog dumt att göra en sådan generell bedömning, men räknat i antal kompetenta svenskar vs kompetenta indier, så borde Indien rimligtvis vinna

Men visst, kulturella skillnader är det som är de största och svåraste problemet för just Indien.
Citat:
Glöm inte att även titta på Östeuropa, typ Ryssland, Ukraina, de baltiska staterna etc. Där finns mkt duktiga killar också som ofta kan jobba mer självständigt
|
Dessa länder jag utnyttjat mest personligen. Funkar ofta bra, bristen här ligger snarare i deras bristande engelskakunskaper. För stora företag kan det vara för ostabilt och korrumperat också. Personligen outsourcar jag 95% av allt arbete och det har väl inte precis varit problemfritt heller. Just därför vi undersöker
problemen och riskerna med outsourcing, så att jag kan undvika dem i framtiden
Citat:
Det bästa om man ska jobba med indier är att ha någon europe som är PÅ PLATS och basar över dem! Det behövs, tro mig
|
Jo det stämmer nog, de "case" jag baserade uttalandet på var typ från Fortune 50 företag och de lär ju ha folk på plats. Företagen i Indien som dessa Fortune 50 företag anlitar har oftast högre rating/certifiering än outsourcingföretag i Europa/USA.