Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-18, 21:30 #12
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: May 2003
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: May 2003
Citat:
Alltså, kom inte och säg att indier är mer kompetenta än dem i väst, för det stämmer INTE! Vi har jobbat mycket med indier och mitt intryck är att dem behöver bli tillsagda EXAKT vad som ska göras samt du måste även tänka "frammåt"
Nej, det vore nog dumt att göra en sådan generell bedömning, men räknat i antal kompetenta svenskar vs kompetenta indier, så borde Indien rimligtvis vinna Men visst, kulturella skillnader är det som är de största och svåraste problemet för just Indien.

Citat:
Glöm inte att även titta på Östeuropa, typ Ryssland, Ukraina, de baltiska staterna etc. Där finns mkt duktiga killar också som ofta kan jobba mer självständigt
Dessa länder jag utnyttjat mest personligen. Funkar ofta bra, bristen här ligger snarare i deras bristande engelskakunskaper. För stora företag kan det vara för ostabilt och korrumperat också. Personligen outsourcar jag 95% av allt arbete och det har väl inte precis varit problemfritt heller. Just därför vi undersöker problemen och riskerna med outsourcing, så att jag kan undvika dem i framtiden

Citat:
Det bästa om man ska jobba med indier är att ha någon europe som är PÅ PLATS och basar över dem! Det behövs, tro mig
Jo det stämmer nog, de "case" jag baserade uttalandet på var typ från Fortune 50 företag och de lär ju ha folk på plats. Företagen i Indien som dessa Fortune 50 företag anlitar har oftast högre rating/certifiering än outsourcingföretag i Europa/USA.
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat