Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
(Nu skall banken och kontokortsföretagen titta bort en stund.)
Körde ett litet tag i början med att folk fick SMS:a eller faxa sitt kortnummer till oss. Det var innan vår Paynova-plånbok och framförallt innan Postgirot hade fått tummen ur. Vi har fysisk kortterminal på ett annat av våra företag och körde genom det. Endast en kund undrade över förfarandet, övriga sände glatt iväg infon via SMS eller fax.
(Nu kan ni titta hit igen).
Att som Mats säger, erbjuda alternativ är det bästa. Då attraherar man flera kundgrupper: De som har kort och vill använda det, de som har kort och inte vill använda, de som inte har kort etc.
När det gäller Posten så är det inte så att de endast har postförskott, absolut inte. Det vanligaste när det gäller paket är att det INTE är postförskott (jobbade 1,5 månader åt Poståkeriet för många år sedan).
Teckna avtal med Posten (och/eller annat transportföretag) och skriv ut era egna etiketter. Det sparar ni pengar på.
|