Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-17, 10:25 #7
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Vad ligger egentligen i begreppet "innarbetat varumärke", jag menar hur känt ska namnet vara. Kan det räcka med att visa på att den som registrerat upppenbart har fått idén till namnet genom mitt domännamn?
Vår domän registrerades som com-domän under 2002 och de första åren använde vi den inte till annat än att använda mail-adresserna. Sedan i våras har jag flitigt deltagit i ett annat forum och svarat på frågor och då ofta lämnat ut adressen. I höstas la vi sedan upp vår hemsida som i dags datum långt ifrån är färdig men som hela tiden byggs upp med mer och mer information allt eftersom frågor dyker upp. Nu har samma namn som vårt registrerats som se.domän och den som gjorde det har också deltagit i samma forum och alltså där kunnat se vår domän. Problemet som jag ser är inte i sig att någon annan har samma domän som oss det är väl kanske något man får räkna med. Risken som jag upplever är att se.sidan inte alls verkar besitta de kunskaper om området som sidan behandlar och att vi kan få någon form av badwill av de som kanske tror att det är vi som står bakom se.sidan.
Det är svårt att förklara riktigt hur jag menar, men jag hoppas att ni förstår hur jag tänker.
DFT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat